משבר משאיר עקבות: עדויות וזיכרונות ברשת, התבטאויות ברשת וכתבות בכלי התקשורת. כל אלו מקשים על מי שעבר משבר לסיים את שלב החזרה לשגרה ולחזור למסלול או לצמיחה. יהיה מי שיחשוב שלגיטימי לפתוח דף חדש, יהיה מי שיחשוב שלא, אבל התעשייה של ניהול מוניטין ברשת קיימת, בועטת ונמצאת שם ברקע – בדרך כלל בלי שאנחנו שמים לב.
הרעיון של ניהול מוניטין ברשת הוא די פשוט: ניסיון להשפיע על התוצאות שמוצגות לגולש בעת חיפוש ברשת. העבודה הקשה היא להשפיע על המידע שנוגע למותג או אישיות מסויימת, כך שיציג את התוכן החיובי יותר. היות ומדובר בניסיון שליטה על תוצאות החיפוש, לא פעם השימוש בו נעשה אחרי שהמשבר חלף, אבל יש גם יוצאים מהכלל.
- על כלבלב לבן קטן ופיג'מות ורודות – תיאטרון הטרור של חמאס
- ההסברה הישראלית צריכה לאתחל את עצמה
- כל מותג צריך להיערך לשעת משבר, משום מה ההסברה הישראלית לא עשתה את זה
- מה קורה לחוויית הלקוח בזמן משבר?
- ניהול המשבר של שטראוס עבר לשלב החזרה לשגרה
יצא לי לשתף בעבר פעולה עם רן בלייר, הבעלים והמנכ"ל של פספרטו, וחשבתי שהוא יוכל לתרום למאזיני ומאזינות הפודקאסט של המשבריסט. יכול להיות שלא הצלחנו לגרד את כל מערכת הדאטה, השיקולים והכלים שהתחום עוסק בו, אבל היה מרתק. ועדיין, אם תכתבו בתגובות הערות, אולי בבוא היום נשלים את החוסרים בפרק נוסף.