הוויכוח הוא לא על לינור אברג'יל אלא עלינו

הוויכוח כאן הוא לא על לינור אברג'יל אלא עלינו והוויכוח הזה הוא לא על הזכות שלה, אלא על הזכויות שלנו.

הוויכוח הזה מבליט עד כמה אנחנו עסוקים בעצמנו, עד כמה אנחנו ממוקדים בקבוצות השייכות שלנו, עד כמה אנחנו נלחמים על הנורמות של קבוצות השייכות האלו ועד כמה איבדנו את היכולת ובעיקר את הרצון להקשיב לאחרים. להקשיב ולנסות להכיל.

הוויכוח הזה התחיל, ככל הנראה, בניסיון שיימינג של השופט בדימוס עודד אל-יגון כלפי לינור אברג'יל, משום שהוא ראה בניגודיות בין שערה האסוף ומכוסה באופן בולט לבין שמלתה ההדוקה חריגה מנורמה מסויימת. מבחינתו זו היתה חריגה מנורמה של צביעות, סוג של ריקוד על שתי חתונות – שאחת מהן (זו החילונית) צפויה להסתיים ועל כך הוא כתב – הבחירה שלו לבייש ברשת הופכת את זה לשיימינג.

לפעמים שיימינג אחד הוא התחלה של שיימינג אחר

הוויכוח הזה ממשיך בשיימינג כלפי השופט בדימוס, משום שמתוכן הדברים אותם הוא כתב, מההתנסחות, מהבוטות, עולים סימני שאלה שמא מדובר בשנאת נשים, בשנאת הדת, בהקטנה, בהחפצה ואף בהטרדה מינית – ועל כך הוא בוייש.

בנקודה זו הוויכוח הזה הפך לאירוע שיימינג רב חזיתות, שגרם לגולשים ולגולשות להתלכד סביב הנורמות החשובות להם: מקומן של נשים בחברה, מקומן של נשים דתיות בחברה, החופש ללבוש (ארוך או קצר) מבלי לקבל הערות על בחירה זו, המאבק בהטרדות מיניות, שמאל, ימין ועוד.

הוויכוח הזה ממשיך בשאלה האם לאישה מותר ללבוש את מה שהיא בוחרת ללבוש או שאם היא דתייה אין לה באמת בחירה אמיתית. הוויכוח הזה ממשיך בשאלה האם הבחירה בכיסוי הראש הזה (כנראה שיש בחירה) הוא ממלכתי או שיש בו מן האצבע בעין.

הוויכוח הזה ממשיך כשחברת כנסת חילונית וליברלית מצטלמת עם כיסוי ראש וקוראת לאחרות להצטרף. והוא ממשיך כשאותה ח“כית חוטפת שיימינג על שתיקתה במקרים אחרים על רקע השתקת נשים.

 

לכל אחד מהם יש שיימינג משלו

במקביל, אירוע השיימינג הזה אומץ על ידי מתנגדי האליטות והסדר החברתי הישנים, באופן שקורא תיגר על בתי המשפט ומציף מחדש את ספין האמון הנמוך בהם (למה ספין? כי למרות הכל, אמון הציבור בבתי המשפט גבוה מזה שהוא רוחש לפוליטיקאים וסביבתם, אשר מבליטה את הנתון הזה).

 

למעשה, נוצר כאן אירוע “שיימינג הכל בכל”, שנמשך הרבה אחרי שמיס עולם לשעבר חזרה לביתה והסירה את כיסוי הראש משערה. האירוע הזה מלמד בעיקר שני דברים: הראשון, הוא עד כמה החברה שלנו מפולגת, מסוכסכת, אינה מסוגלת להכיל ביקורת ומעדיפה את המאבקים הפנימיים על רגעי אחדות; השני, הוא שכל עוד זאת ההעדפה החברתית, השיימינג לא הולך לשום מקום והוא עוד ילווה אותנו שנים רבות.

0 0 vote
Article Rating
, , ,
מה צריך ללמוד מהשיימינג נגד הישראלית שנעצרה ברומא?
החדשה של גולדסטאר: משבר אין כאן, שינוי יש
הרשמה לעדכונים על תגובות
התראה של
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
תפריט
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x