כאן מביכים? בואו נדבר על ניהול מדיה חברתית ב-2020

המודל הראשון בתורת ניהול המשברים ברשתות חברתיות שאף לאפס משברים. הגישה התבססה על תובנה פשוטה: אנחנו חשופים 24/7 וכל אחד יכול לכתוב משהו, בכל שעה, מכל מקום ולכן עלינו להיערך ולשאוף למציאות של אפס תקלות – כך יהיו לנו אפס משברים ומה שבכל זאת יקרה, נהיה ערוכים אליו.

בהתחשב במעבר לעידן חדש, שבו לא צריך להיות עיתונאי כדי לשאול שאלות ולהציב מראה בפני מותגים ועסקים, ולהוביל שינוי – השאיפה של המודל הראשון היא יפה, אבל היא גם לא מציאותית.

כל עסק, כל מותג וכל ארגון שואף לאפס תקלות, אבל הסיכוי שהן יתרחשו תמיד שם. זה יכול להיות עומס, תקלה של צד ג', טעות אנוש, שינוי הרגלי צרכן, כשל במוצר, אינטרסים מנוגדים ועוד – זאת הסיבה שמודל האפס תקלות לא רלוונטי.

הגישה העדכנית והנכונה בניהול משברי רשת מתמקדת בהתמודדות ובאינטראקציה עם הגולשים. גישה זו רואה ברשת לא רק כזירה העיקרית שבה מתנהל המשבר, אלא גם כזירה המרכזית שבאמצעותה ניתן להיחלץ ממנו. ההתמודדות הזו מתבססת על תמונת מצב עדכנית, ניהול סיכונים, שיקול ערכים, קביעת יעדים ויוזמה.

הגישה הישנה מקדשת את השגרה ואת השקט. בגישה זו, מהרגע שבו גל הביקורת חלף, תקלה היתה מוסתרת, זוכה להתעלמות ואף מודחקות מתוצאות החיפוש של גוגל – לפעמים בתשלום לספקי שירות שזו משימתם. בגישה זו פוסט סיכום הרגעים המביכים של כאן לא רק שלא היה עולה לאוויר, הוא לא היה עולה במחשבה של מנהלי הדיגיטל.

לעומת זאת, בגישה העדכנית, זו שמתמקדת בהתמודדות, הפוסט הזה משתמש במבוכה כדי לחזק אלמנטים חשובים יותר מאשר טעות הגהה, טעות אנוש ותקלות שונות. הפוסט הזה מפגין גוף שבטוח בעצמו, שלא חושש מביקורת, שמודע לטענות כנגדו, שיודע לתקן את עצמו ומשתמש בחלקן כדי להראות עד כמה הן לא נכונות, באמצעות סיפוק ערך עדכני ורלוונטי לציבור – שזו המהות שידור ציבורי.

הפוסט הזה גם מזכיר כיצד כאן התמודדו עם משברים שונים, בהם שידורי המונדיאל ב-4k, השתלת הנשק ועוד, ומבהיר שלגוף הזה יש נוכחות ושהוא חלק מהתרבות הישראלית כיום. כך יוצא, שאולי לרגע כאן מביכים אבל זו הדרך לנהל כיום מדיה חברתית ובפועל, יש להם (ולנו) במה להתגאות.

חובבים טוויטר?:

0 0 vote
Article Rating
, , , ,
סיכום עשור של משברים ברשתות החברתיות
הקורונה היא לא משבר בריאותי – היא משבר כלכלי
הרשמה לעדכונים על תגובות
התראה של
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
תפריט
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x